пʼятниця, 1 лютого 2013 р.

Робота в творчій майстерні над методичною проблемою. Авторські уроки.


Предмет світова література покликаний сприяти формуванню в молодої людини гу­маністичного світогляду, менталітету, розвивати естетичний смак, любов і пошану до української культури та світової, то відчуженню дитини від освітнього процесу під час вивчення літератури може сприяти ціла низка факторів, пов'язаних зі стереотипністю вивчення біографій письменни­ків, недосконалістю методичних прийомів аналізу художніх текстів, відсутністю в учня можливості обирати предмет і спосіб вивчення. Проектна технологія навчання дозволяє вчителеві вирішувати гострі проблеми, пов'язані з небажанням учнів читати великі за обсягом художні тексти чи вивчати матеріал, котрий за програмою не є обов'язковим на цей момент; більше того, ці­кавитися складним і, на перший погляд, зовсім незрозумілим художнім матеріалом, достатньо легко його сприймати й інтерпретувати.



Моя спільна робота з ліцеїстами у проекті «Таємниці театру», «Дороги Гоголя», «Стежками рідного краю» передбачає перебіг прихованого процесу навчання й виховання, що досягається через невидиме ситуаційне налаштовування, адже відсутня жорстка модельність «повинен». Цілком виправданим стає прийом «навчання без навчання», своєрідного «вільного плавання», коли у процесі осягнення певної істини просто фізично неможливо пояснити все й одразу (або відповідно до рекомендацій державної програми), і тоді покладаються тільки на інтуїцію й велике бажання розібратися в суті певного питання. Ця форма навчання спрацьовує під час роботи у проекті, коли від учня не вимагають, наприклад, першочергового знання граматичного правила, а спочатку залучають до аналізу, порівняння, ілюстрування навчального матеріалу; саме ж теоретичне визначення стає результатом цієї роботи й порівняно легко засвоюється школярем.