Робота в творчій майстерні над методичною проблемою. Авторські уроки.
Предмет світова література
покликаний сприяти формуванню в молодої людини гуманістичного світогляду, менталітету,
розвивати естетичний смак, любов і пошану до української культури та світової,
то відчуженню дитини від освітнього процесу під час вивчення літератури може
сприяти ціла низка факторів, пов'язаних зі стереотипністю вивчення біографій
письменників, недосконалістю методичних прийомів аналізу художніх текстів,
відсутністю в учня можливості обирати предмет і спосіб вивчення. Проектна технологія навчання дозволяє вчителеві
вирішувати гострі проблеми, пов'язані з небажанням учнів читати великі за обсягом
художні тексти чи вивчати матеріал, котрий за програмою не є обов'язковим на
цей момент; більше того, цікавитися складним і, на перший погляд, зовсім
незрозумілим художнім матеріалом, достатньо легко його сприймати й
інтерпретувати.
Моя спільна робота з ліцеїстами у проекті «Таємниці
театру», «Дороги Гоголя», «Стежками рідного краю» передбачає перебіг
прихованого процесу навчання й виховання, що досягається через невидиме
ситуаційне налаштовування, адже відсутня жорстка модельність «повинен». Цілком
виправданим стає прийом «навчання без навчання», своєрідного «вільного
плавання», коли у процесі осягнення певної істини просто фізично неможливо
пояснити все й одразу (або відповідно до рекомендацій державної програми), і
тоді покладаються тільки на інтуїцію й велике бажання розібратися в суті
певного питання. Ця форма навчання спрацьовує під час роботи у проекті, коли
від учня не вимагають, наприклад, першочергового знання граматичного правила, а
спочатку залучають до аналізу, порівняння, ілюстрування навчального матеріалу;
саме ж теоретичне визначення стає результатом цієї роботи й порівняно легко
засвоюється школярем.