Організація сучасного уроку світової літератури — справа нелегка.
Сучасні діти приходять до ліцею з величезним бажанням діяти, причому діяти
успішно. Їм подобається на уроці не просто слухати, а й бути активними
учасниками навчального процесу: ставити запитання, обговорювати проблеми,
брати інтерв'ю, приймати рішення, вигадувати, фантазувати.
Я вважаю, що педагогічне кредо вчителя-словесника можна визначити
так: "Я відповідаю за тих, кого навчаю", а головна мета його діяльності:
навчити всього того, що знає й відчуває він сам, нічого не приховуючи...
Прагнення навчити породжує пошук такої форми роботи, яка забезпечить максимум
творчої активності кожного учня.
Ще давньогрецький філософ Сократ і педагог К. Ушинський говорили про те,
що вчителю не потрібно розкривати тему до кінця, а потрібно надати учням
можливість самим дійти до її остаточного розуміння.
Уроки літератури творять сучасну
особистість, розвивають у ній уміння розробляти стратегію та рішення,
висувати й доводити гіпотези шляхом дослідження, аналізувати свою діяльність,
уміння вести дискусію, знаходити ключ до тої чи іншої проблеми, сприяти умінню
мислити "наперед", а також розвивати здібності аналізувати,
зіставляти, порівнювати, систематизувати, узагальнювати. У сучасному
суспільстві це необхідні умови успішності.
_______________________________________________________________________________