пʼятниця, 12 травня 2017 р.

У травні вчителі Комунального закладу Київської обласної ради «Київський обласний ліцей-інтернат фізичної культури і спорту» об’єднались за «круглим столом» та обговорили «Творчу діяльність як метод пізнавальної діяльності учнів».
Відповідно до вимог сьогодення, одним із завдань сучасної школи є формування особистості, здатної до творчої самореалізації. Творчість - це діяльність, у процесі якої учень може розкрити свої потенційні здібності, реалізувати себе як особистість.


Уроки розвитку творчих здібностей збагачують емоційний світ учнів, розвивають образну пам'ять, уяву, естетичний смак, розумові здібності, художнє мислення, збільшують потребу творчої праці, підви­щують культуру усного і писемного мовлення. У проце­сі навчання літератури учням необхідно опрацьовувати та запам'ятовувати значні обсяги навчального матеріалу, тому педагоги намагаються не фокусувати увагу школярів на усвідомленні окремих фактів та дій, а допомагають їм навчитися критично осмислювати, виділяти головне, встановлювати зв'яз­ки та асоціації.
Формування творчої людини засобами художньої літератури насамперед передбачає:
систематичне розв'язання на уроці та в позаурочний час різноманітних творчих завдань (кросворди, пізнавальні та рольові ігри, літературні вікторини та конкурси, тестування, літературні диктанти, ігри «Поле чудес» або «Брейн-ринг», «Слабка ланка» або «О, щасливчик!», конкурси на кращий  власний фанфік, інсценування творів, створення рекламних роликів, презентацій, відеофільмів);
залучення до роботи на уроці всіх учнів (уроки у формі змагань та ігор, усні журнали («Чарівний світ античнос­ті»), уроки-вікторини («Чи знаєш ти твори Гомера?»), уроки - заочні екскурсії («У музеї О. С. Пушкіна»), уроки-подорожі («Подорожуємо із М.Гоголем»), уроки-інтерв'ю, уроки - презентації («Література доби Відродження»), уроки - дослідження, рольові ігри; інтегровані уроки, групові та індивідуальні випереджальні завдання. Залучення творів живопису спонукає учнів створювати власні ілюстрації, виражати свої почуття щодо літературних героїв засобами малюнка);
 Щоб зберегти неповторну особистість кожного учня, дати йому можливість реалізувати свої здібності та таланти, на заняттях з літератури   пишемо власні вірші.
 Пропонуємо поринути у творчий світ ліцеїсти ІV курсу Бойко Юлії, який відображає художнє мислення учениці, філософські роздуми, власні відчуття.
Скло
Я на склі напишу «Весна»,
Хоч в листопаді дощ осінній.
За вікном росте сосна
Та їй байдуже дощ, чи іній.
Я на склі напишу «Тепло»,
Хоч на дворі і холодно,і сіро,
Хоч там сотні вітрів загуло,
Все одно я вітрам не вірю.
Я на склі напишу «Любов»,
І на мить загуде у скронях.
Розіб’ю я жорстоко вікно
І до крові поріжу долоні.
Нехай скаже мені те вікно,
Де шукати свою долю.


Організувала та провела «круглий стіл» вчитель світової літератури Корнійчук Олена Сергіївна