У зв'язку з проблемою викладання літератури як мистецтва
слова перед учителем виникає багато питань методичного характеру, зокрема -
який шлях обрати для кращого сприйняття учнями художнього твору на
занятті світової літератури. Урок літератури оцінюється за тим, наскільки
він насичений матеріалом самого мистецтва. Емоційне захоплення школярів уроком
літератури є однією з найперших вимог до нього. Докорінні зміни, що
відбуваються нині в українському суспільстві, в тому числі й в освіті,
вимагають глибокої перебудови педагогічної та психологічної науки відповідно до
нових реалій сучасного життя, перспектив соціально-економічного та
науково-технічного розвитку нашої держави.
Саме використання комп'ютерних
технологій та Інтернету є засобом вивчення літератури, який дозволить
стимулювати інтерес учнів до вивчення художніх творів і вивільнити чимало часу
для творчої співпраці вчителя та учня. Звичайно, слід пам’ятати, що постійними
компонентами у процесі літературної освіти школярів є літературний текст як
естетичне явище та діалог, організований учителем: художній текст - читач,
читач - автор, художній текст - автор - читач.
Серед головних дидактичних функцій , що мають бути
реалізовані за допомогою комп'ютерних технологій у процесі вивчення світової літератури, методисти
визначають наступні:
• пізнавальна (
використовуючи комп'ютерні технології та Інтернет, можна отримати будь-яку
необхідну інформацію, як ту, що зберігається на жорсткому диску власної
комп'ютерної бази, так і розміщену на дисках СD чи відповідних сторінках
Інтернету. Доволі сьогодні популярні у молоді мультимедійні програми,
мультимедійні енциклопедії , зокрема "Велика енциклопедія "
"Кирила та Мефодія", "Ілюстративна популярна дитяча енциклопедія
" чи відома 32-томна Британська енциклопедія, а також різноманітні
тематичні енциклопедії );
• розвивальна (під час
комп'ютерного навчання надається можливість враховувати типологічні вікові та
індивідуальні здібності учнів, виявляти і
розвивати потенційні можливості, особисті схильності школярів,
водночас корегувати недоліки у розвитку їхніх навичок та
умінь. Робота з
різноманітними комп'ютерними програмами, крім активізаціїлітературних
можливостей особистості, сприяє розвитку таких необхідних пізнавальних
процесів, як сприйняття, логічне
мислення, пам'ять, уява) ;