пʼятниця, 1 лютого 2013 р.

Робота над індивідуальною методичною проблемою



 Використання сучасних педагогічних технологій у практиці роботи вчителя світової літератури


У зв'язку з проблемою викладання літератури як мистецтва слова перед учителем виникає багато питань методичного характеру, зокрема - який шлях обрати для кращого сприйняття учнями художнього твору на занятті світової літератури. Урок літератури оцінюється за тим, наскільки він насичений матеріалом самого мистецтва. Емоційне захоплення школярів уроком літератури є однією з найперших вимог до нього. Докорінні зміни, що відбуваються нині в українському суспільстві, в тому числі й в освіті, вимагають глибокої перебудови педагогічної та психологічної науки відповідно до нових реалій сучасного життя, перспектив соціально-економічного та науково-технічного розвитку нашої держави.


Саме використання комп'ютерних технологій та Інтернету є засобом вивчення літератури, який дозволить стимулювати інтерес учнів до вивчення художніх творів і вивільнити чимало часу для творчої співпраці вчителя та учня. Звичайно, слід пам’ятати, що постійними компонентами у процесі літературної освіти школярів є літературний текст як естетичне явище та діалог, організований учителем: художній текст - читач, читач - автор, художній текст - автор - читач.

Серед головних дидактичних функцій , що мають бути реалізовані за допомогою комп'ютерних технологій у процесі  вивчення  світової  літератури,  методисти визначають наступні:

 •    пізнавальна ( використовуючи комп'ютерні технології та Інтернет, можна отримати будь-яку необхідну інформацію, як ту, що зберігається на жорсткому диску власної комп'ютерної бази, так і розміщену на дисках СD чи відповідних сторінках Інтернету. Доволі сьогодні популярні у молоді мультимедійні програми, мультимедійні енциклопедії , зокрема "Велика енциклопедія " "Кирила та Мефодія", "Ілюстративна популярна дитяча енциклопедія " чи відома 32-томна Британська енциклопедія, а також різноманітні тематичні енциклопедії );

 •  розвивальна (під час комп'ютерного навчання надається можливість враховувати типологічні вікові та індивідуальні здібності учнів, виявляти і розвивати    потенційні   можливості,   особисті    схильності школярів, водночас корегувати недоліки у розвитку їхніх навичок та умінь. Робота  з різноманітними  комп'ютерними  програмами,  крім  активізаціїлітературних можливостей особистості, сприяє розвитку таких необхідних пізнавальних процесів, як сприйняття, логічне мислення, пам'ять, уява) ;